Skip to main content
  1. Hlavní stránka
  2. Trendy v HR
  3. Prověření kandidátů
  4. Najímání nejlepších lidí: Deset jednoduchých pravidel

Najímání nejlepších lidí: Deset jednoduchých pravidel

Najímání nejlepších lidí: Deset jednoduchých pravidel

Pravidlo číslo jedna je jasné, ale velmi neintuitivní: Nikdy nenajímejte nikoho, jako jste vy. Proč ne? Jelikož od samého počátku se vedoucí pracovníci klonovali, „police“ se plnily „vanilkovými“ mladými muži z úchvatných škol. A co se s těmito vedoucími a společnostmi stalo? Jak vypozorovala manažerská odbornice Rosabeth Kanterová, často se propadnou do jemného písku irelevance, zatímco je smetou drsné vody reality.

Zde je dalších devět pravidel:

2. Najímejte kvůli názoru spíše než kvůli dovednosti

Naučit se dovednostem je ve srovnání se změnou názoru hračka. Mezi vlastnosti, které budete nejvíce hledat, patří naprostý smysl k optimismu.

3. Hledejte odpadlíky

V pohovorech se zeptejte, kdy měla osoba potíže. Využití poslušného zaměstnance je v tomto měnícím se prostředí omezené.

4. Vyčkejte na výsledky

Nikdy nenajímejte nikoho s dobrým potenciálem, ale se špatnými návyky s domněnkou, že jej můžete změnit. Při výběru kolegů platí že to, co nyní vidíte, je to, co dostanete navždy.

5. Hledejte smysl pro humor

Potenciálně najímaný zaměstnanec, který se neumí nenuceně zasmát, zvláště sám sobě, bude velmi nudný a pravděpodobně i nepružný.

6. Vyplňte prázdná místa

Pečlivě se podívejte na seskupené silné stránky a mezery schopností vašeho týmu v různých pracovních jednotkách a hledejte vlastnosti a styly, které chybí.

7. Zkušební jízda

Nebuďte spokojeni s referencemi. Mějte na paměti, že mnoho z nejbarvitějších referencí dostanou lidé od těch, kteří se nemohou dočkat, až se jich zbaví. Zahrňte celodenní simulace jako součást vašeho postupu pohovoru nebo požádejte uchazeče, aby vám poskytli portfolio své nejlepší práce.

8. Vytvořte si zásobu

Pozorně sledujte vyhlídky před vznikem potřeby. Nečekejte na vznik volného místa. Mějte zásobu potenciálních zaměstnanců, které by měla sledovat osoba odpovídající za najímání nových zaměstnanců. Zhodnoťte náborový tým z hlediska toho, jak dobře jsou v tomto ohledu připraveni. A řekněte jim, ať nikdy neodmítají zajímavého kandidáta se slovy, " Momentálně nemáme žádné volné místo."

9. Usilovněji prosazujte různorodost

Ujistěte se, že roztahujete svoji síť dostatečně široko, abyste našli kandidáty s vysokým potenciálem, „ryby“, které zpravidla neplavou ve vašich vodách. Zeptejte se personalistů, jaké kontakty a časopisy používají k přilákání potenciálně najímaných osob. "Nevíme, kde máme hledat lidi, kteří se od nás liší" je drahou výmluvou.

10. Poslouchejte

Většina tazatelů mluví příliš mnoho. Až se k vám kandidát konečně dostane, poslouchejte "příběh" jeho života doma a v práci. Jak bylo již řečeno, být vůdcem je jako praktikování psychiatrie bez licence. To může platit více při provádění náboru než v jakékoliv jiné části práce.

Provádění náboru je příliš podstatné na to, aby bylo zcela v rukou oddělení HR. Váš odkaz do budoucna bude konec konců určovat tým, který si vyberete pro uskutečnění svých cílů.

Back to top