Skip to main content

Trendy v HR

Informace pro HR managery a personální agentury, trendy pracovního trhu, statistiky a analýzy.

Jak na zaměstnanecké benefity?

Jak v pracovním inzerátu správně využít klíčová slova

Pět věcí, které mohou zničit značku dobrého zaměstnavatele

Nejlepší otázky, které může prověřovatel referencí klást

Infografika: Český mileniál na pracovním trhu

Čeští mileniálové nemají zájem o práci v zahraničí. Až 46 % žen z této věkové kategorie sleduje nabídky práce jedenkrát týdně. Nejoblíbenějším benefitem v této skupině jsou tzv. sick days. To jsou jen některé závěry výzkumu, který si v průběhu letošního února nechala zpracovat společnost Monster.

Jak přežít období letních dovolených

Léto 2017 bude obdobím, kdy poptávka po krátkodobých pracovnících překročí nabídku. Přibývá pracovních pozic, které je třeba zastávat pouze v letním období, kdežto počet uchazečů zůstává stále stejný.

Jak předejít vyhoření vašich zaměstnanců

Vyhoření je stav chronického stresu, který vede k fyzickému a psychickému vyčerpání, cynismu, odloučení a pocitům neefektivnosti a neúspěchu. A lidé, kteří nejčastěji trpí vyhořením, jsou vaši výkonní super-zaměstnanci. Jsou to ti, kteří jsou vášnivě oddaní své práci a často si myslí, že mohou dosáhnout čehokoliv.

Zájem o zkrácené pracovní úvazky roste

Ne každému vyhovuje pracovat osm hodin denně. Studenti, prodejci, IT specialisté či matky malých dětí stále častěji pracují na částečný úvazek, nebo alespoň takové pozice poptávají. Společnost Monster Career vypozorovala, že na tyto nabídky práce reaguje o 30 až 40 procent více uchazečů než na nabídky práce na plný úvazek.

Dobrý inzerát zaujme kandidáta na první pohled

Potřebujete zaujmout nejlepší kandidáty natolik, aby byli ochotní podstoupit následný pohovor. Vaše inzeráty by neměly prezentovat jen další práci. Musíte nabídnout lepší práci, než jsou ty ostatní.

Náborář vs. uchazeč

Při nabírání nových zaměstnanců jde také o komunikaci a vztahy. Čím dříve to pochopíte, tím úspěšnější budete. Nabízíme vám pár rad, jak udržet s kandidáty dobré vztahy, které se vám v budoucnu mohou hodit.

Jak při pohovoru objevit manažerské vlohy?

Hodně se mluví o tom, že s odchodem generace baby boomers na trhu práce ubývají lidé s manažerskými schopnostmi. Jak ale už během pohovorů poznat ochotu uchazečů o zaměstnání stát se vedoucím pracovníkem a vidět jejich potenciál rozvinout manažerské schopnosti?

Generace Z vstupuje na pracovní trh

S generací Z přichází nová vlna zaměstnanců. Zatím jde o čerstvé absolventy, kdy nejstarším je teprve něco málo přes 20 let. Je to generace lidí, která má hodně blízko k technologiím a elektronice. V mnoha ohledech se také výrazně liší od o něco málo starších mileniálů. Porozumění hodnotám a vlastnostem generace Z bude v dohledné době klíčové při jejich najímání.

Otázky, které během pohovoru představí kandidátovi vaši společnost

Víte, jaké otázky položit, aby žadatel získal dobrý dojem o vaší společnosti? I pohovor je skvělá příležitost, jak si udělat reklamu, ale dokáže jej vést tak, abyste svou společnost dobře reprezentovali? Povzbuďte kandidáty, aby sdíleli první dojem, kterým na ně vaše společnost působí.

Česká republika, expatů ráj

Hledáte kvalifikované odborníky? Máte otevřenou pozici, která vyžaduje skvělou znalost cizích jazyků? Neomezujte se a vybírejte kandidáty na mezinárodní úrovni! Monster vám dokáže díky přesně cíleným inzercím najít ideální uchazeče podle vašich požadavků. Významně se vám tak rozšíří možnosti výběru i vaše obzory!
Back to top