Skip to main content
  1. Hlavní stránka
  2. Trendy v HR
  3. Jak upoutat kandidáty
  4. Jaké benefity použít pro zlákání kandidáta?

Jaké benefity použít pro zlákání kandidáta?

Jaké benefity použít pro zlákání kandidáta?

Kdysi dávno byly výhody chápány jako zvláštní projevy přízně u několika vybraných jedinců. Zahrnovaly například rohové kanceláře s oknem a klíč k umývárně šéfa.

Rozsah skutečných firemních výhod je ale mnohem širší. Jsou nejefektivnějším způsobem při náboru a udržují šťastnou a zainteresovanou pracovní sílu. Místo části nákladů vynaložených na nabízení vyšších platů byste mohli zavést schéma zaměstnaneckých benefitů a pro svůj obchod tak získat motivovanější pracovní sílu.

Plat již není jediným stimulem
Pro stále více kandidátů nejsou peníze a senzační výhody voláním sirén, jakým byli kdysi. Nabídka skutečných výhod jako například lepší rovnováha práce-život a flexibilnější pracovní postupy jsou stále žádanější.

Volba a flexibilita jsou patrně rozhodujícími faktory při zaměstnaneckých rozhodnutích. Nabídka benefitů životního stylu přitahuje dnešní odborníky více než kdy předtím.

Zejména rodiče volí společnosti nabízející práci z domu nebo flexibilní pracovní dobu. Základní stimuly jako například nemocenská nebo 25 dní placené dovolené jsou stále nejpopulárnějšími „trháky“ pro nově přijímané zaměstnance.

Ale co když každý začne nabízet rodinné a přívětivé pracovní benefity? Čím se potom můžete odlišit od konkurentů?

Existuje mnoho jiných nápaditých a levných/nenákladných výhod, které mohou učinit zaměstnance šťastnými a které se mohou líbit nově přijímaným zaměstnancům:

  • Strategie běžných oděvů - Jestliže si zaměstnanci nemusejí kupovat zvláštní oděv na pracovní týden, mohou tak ušetřit trochu peněz. Jestliže trváte na společenském oděvu, zvažte příspěvek na oblečení.
  • Firemní slevy - Nabídněte zaměstnancům, jakož i jejich kamarádům a rodině možnost nákupu produktů nebo služeb za snížené ceny. Nemusí se to týkat pouze vaší společnosti, kontaktujte další obchody, které mohou být pro vaše zaměstnance zajímavé.
  • Bezúročné půjčky - Stanovte limit hodnoty půjčky, kterou lze použít na cokoliv od ročního lístku na vlak po nový skleník. Nezapomeňte nastavit automatické strhávání z jejich platu.
  • Firemní vizitky - Firemní vizitky s osobními údaji překvapivě stále nabízí emoční výzvu. Jestliže necháte zaměstnance, aby si sám vytvořil název práce, podpoříte tak jeho ego.
  • Firemní automobil - K obvyklému postupu, při kterém řídící zaměstnanci pobírají příspěvky na automobil, můžete také nabídnout další automobily i pro osobní použití zaměstnanců. Chcete-li si udělat křížek v zeleném rámečku, můžete pořídit ekologické automobily s hybridním nebo elektrickým pohonem.
  • Členství v posilovnách – Zdraví zaměstnanci jsou všeobecné šťastnými zaměstnanci, kontaktujte proto místní tělocvičnu pro získání slev pro své zaměstnance.
  • Ovoce zdarma - Levnější než členství v posilovně, ovoce zdarma v práci ukáže vaši péči o zdraví zaměstnanců a také potěší vaši kancelář.
  • Masáže - Mnoho společností nyní nabízí přímo na místě pravidelné masáže, které pomáhají při relaxaci a regeneraci zaměstnanců.
  • Nové vymalování – Je až neuvěřitelné, co dokáže nově vymalované pracovní prostředí a zatímco pěkná kancelář není nutně benefitem, ošklivá kancelář může určitě narušovat morálku.

Ať budete krátit cokoliv, benefity vynechte
Nezapomínejte na to, že zaměstnanci jsou vaším nejdůležitějším aktivem. Udržet je šťastnými a zainteresovanými je v této době důležité, jelikož snížení rozpočtů a hrozba nadbytečnosti vrhají dlouhý stín na pracovní den.

Plány na benefity se budou možná muset snížit nebo se budou muset stanovit nové priority v závislosti na aktuálních poměrech ve firmě, ale co s nezmění, je potřeba ukázat oddanost svým zaměstnancům. Motivovaní zaměstnanci odpoví pilnější prací, takže organizace, které budou i nadále podporovat a odměňovat své zaměstnance v těchto těžkých časech, získají nejlepší pozici na silný vzestup v období znovuoživení.

Monitorujte index ROI
Je to až neuvěřitelné, ale zdá se, že se většina společností při ověřování funkčnosti svých postupů při přidělování benefitů spoléhá na čísla udržení. Ať se rozhodnete nabízet jakékoliv benefity, je smysluplné sledovat index ROI v mikro a makro pohledu.

Měření benefitů je jednoduché. Mějte ale na paměti, že nízká hodnota přejímání benefitu nemusí nutně znamenat, že by se měl zrušit. Možná pouze potřebuje větší podporu, a to jak interně, tak ve vašich náborových kampaních.